chia

Nasiona chia w diecie sportowców

Nasiona chia to jedno z superfoods, co oznacza, że zawierają bardzo dużo cennych składników odżywczych. Szczególnie pozytywny jest ich wpływ na zdrowie i samopoczucie sportowców, osób regularnie uprawiających aktywność fizyczną oraz odchudzających się. Jakie korzyści odniesiemy dzięki wprowadzeniu tego produktu do swojej diety?

Chia to nasiona szałwii hiszpańskiej – rośliny pochodzącej z Meksyku i Gwatemali, znanej ze swoich właściwości prozdrowotnych. Jest ona bardzo bogata w przeciwutleniacze, które spowalniają procesy starzenia, a także dostarcza organizmowi magnezu, żelaza, fosforu, cynku, wapnia, witamin E, B1 i B3 oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych. W dodatku nie zawiera glutenu, więc może być stosowana przez osoby chorujące na celiakię.

Koniec z napadami głodu!

Choć nasiona chia wyglądają niepozornie, w rzeczywistości są bardzo sycące. Pęcznieją w żołądku, w związku z czym nawet niewielka ich ilość jest w stanie zaspokoić głód na długi czas. W dodatku zawierają bardzo dużo błonnika, co wpływa na poprawę przemiany materii i oczyszczenie organizmu z toksyn, będące jednym z celów osób odchudzających się oraz uprawiających sport. Przepisy na zdrowe dania z nasionami chia dla osób na diecie redukcyjnej oraz zwiększającej wydolność organizmu znajdziemy na stronie Znasz-Chia.pl.

chia

Nawodnienie i regeneracja

Szałwia hiszpańska jest produktem hydrofilowym – jej nasiona absorbują wodę w proporcji 12 do 1! Dzięki temu nawadniają organizm od środka i dostarczają mu cennych elektrolitów. W dodatku zawierają bardzo dużą ilość antyoksydantów, które przeciwdziałają stanom zapalnym. Jedzenie ich przed treningiem sprawia, że szybciej się regenerujemy i mamy więcej siły na aktywność fizyczną.

Znakomite źródło białka

Chia zawiera duże ilości łatwo przyswajalnych aminokwasów, dzięki czemu może być świetnym zamiennikiem produktów mięsnych i odzwierzęcych dla osób na diecie wegetariańskiej i wegańskiej. Białko jest głównym budulcem mięśni – bez niego nie jesteśmy w stanie wyrzeźbić swojego ciała. Osoby, które dużo się ruszają, mają znacznie większe zapotrzebowanie na ten składnik odżywczy niż ci, którzy prowadzą siedzący tryb życia. Dieta bogata w białko przyspiesza naszą przemianę materii, wzmacnia układ odpornościowy oraz sprawia, że nasze mięśnie szybciej się regenerują.

Bogactwo witamin i minerałów

Intensywne uprawianie sportu sprawia, że wydalamy wiele cennych składników odżywczych wraz z potem. Z kolei diety redukcyjne często nie dostarczają wszystkich niezbędnych substancji. Regularnie spożywając nasiona chia, możemy je uzupełnić i w ten sposób pozytywnie wpłynąć na swoje zdrowie, samopoczucie oraz wydolność organizmu.

8

No Responses

Write a response