Artykuły i informacje na miarę 21 wieku

Blog

Materiały budulcowe krążników

Taśmy przenośnikowe, czy to te stosowane w magazynach, czy też w kopalniach lub fabrykach, zawsze poddawane są dużym obciążeniom.  Za to, aby funkcjonowały one sprawnie pomimo tak silnych nacisków, odpowiadają krążniki. Ze względu an swoje zadanie, muszą być one niezwykle wytrzymałe na obciążenia, ale również odporne na działanie wysokiej temperatury oraz inne szczególnie trudne warunki pracy. Dlatego też głównym materiałem, jaki producenci wykorzystują do produkcji tych elementów jest stal. Okazuje się jednak, że często niezastąpione są również tworzywa sztuczne.

Stal i tworzywa sztuczne – idealne połączenie

W przypadku większości najpopularniejszych modeli krążników stal stanowi podstawowy, a często jedyny materiał budulcowy piasty. Przykładowo, stalowa jest piasta krążników gładkich oraz krążników tarczowych. W przypadku modeli gładkich nie dopatrzymy się w krążnikach żadnych dodatkowych materiałów, jednak w modelach tarczowych są one już obecne. Jak sama nazwa wskazuje, krążniki tarczowe są wyposażone w tarcze. Nałożone na metalową piastę tarcze są natomiast wykonane z tworzywa sztucznego.

producent krążników

Krążniki powlekane i gumowe

Ciekawym rodzajem krążników są również egzemplarze określane jako powlekane lub po prostu gumowe. Ich piasty, podobnie jak w przypadku wymienionych wcześniej typów krążników, są stalowe, niemniej jednak cała powierzchnia elementu pokryta jest grubą warstwą ogumienia, które ma stanowić dodatkowe wzmocnienie krążnika. Warto również zauważyć, że na rynku pojawiła się niedawno nowość w postaci krążników z piastą z tworzywa sztucznego. Fachowcy wskazują, że pod względem funkcjonalności oraz wytrzymałości nie odbiegają one wcale od większości modeli stalowych.