Jumping fitness – korzyści i przeciwwskazania

Jumping fitness – korzyści i przeciwwskazania

Jumping fitness należy do intensywnych form aktywności fizycznej. Mimo, że wymaga on dużego wysiłku, stanowi również doskonałą zabawę. Jest coraz częściej wybieranym treningiem wśród osób, którą chcą zrzucić nadmierne kilogramy oraz wypracować dobrą kondycję. Okazuje się, że jeden trening na trampolinie może spalić nawet 1000 kalorii! Aktywność ta jednak oprócz wielu zalet posiada również wady.

Czym jest jumping fitness?

Jumping fitness jest treningiem cardio o różnej intensywności. Polega on na wykonywaniu ćwiczeń na trampolinie w rytm muzyki. Łączy on kombinację skoków, biegu w miejscu oraz ćwiczeń wykonywanych w tradycyjnym fitnessie czy aerobiku. Zajęcia z jumping fitness powinny być prowadzone przez wykwalifikowanych trenerów. Trening rozpoczyna się rozgrzewką, następnie wykonywane są spokojne podskoki przygotowujące ciało i serce do wysiłku. Następnie instruktor wraz z uczestnikami treningu tworzy prostą choreografię złożoną z kilku podstawowych ruchów. Ogromną zaletą takiego treningu jest fakt, że ćwiczenia nie obciążają stawów.

Korzyści z ćwiczeń na trampolinie

Ćwiczenia na trampolinie skutecznie poprawiają kondycję i wytrzymałość organizmu. Przyspieszają również przemianę materii i pomagają w walce z cellulitem. Gwarantują one spadek wagi oraz kształtowanie i wzmocnienie sylwetki ciała – zwłaszcza łydek, ud i pośladków. Ćwicząc na trampolinie można skutecznie wypracować gibkość oraz koordynację ruchową. Trening doskonale wpływa na humor i samopoczucie – obniża poziom stresu i pozwala na pełen relaks.

Przeciwwskazania  do ćwiczeń

Podobnie jak każda forma aktywności fizycznej, jumping fitness posiada przeciwwskazania. Treningu nie powinny wykonywać kobiety w ciąży, osoby cierpiące na dyskopatię, osteoporozę oraz zmagające się z nadciśnieniem tętniczym i chorobami układu oddechowego, takimi jak np. astma. Ćwiczenia mogą być niebezpieczne również dla osób, które borykają się z zaburzeniami koordynacji i równowagi. Przeciwwskazaniem do jumping fitnessu może być również spora nadwaga.

Należy pamiętać, że ćwiczenia na trampolinie powinny być wykonane pod okiem doświadczonego instruktora, który na każdym etapie treningu udzieli fachowych wskazówek oraz będzie czuwał nad prawidłowym jego przebiegiem.

9

No Responses

Write a response