Artykuły i informacje na miarę 21 wieku

Finanse

Alior Bank kolejnym dostawcą tożsamości w mojeID

Alior Bank jako kolejny bank dołączył do coraz szerszej grupy dostawców tożsamości w ramach usługi mojeID zaprojektowanej przez KIR. Ta usługa pozwoli klientom banku, korzystającym z bankowości elektronicznej, na wygodne i bezpieczne potwierdzenie swojej tożsamości online, dzięki czemu uzyskają zdalny dostęp do wielu cyfrowych usług zarówno komercyjnych, jak i publicznych.

mojeID w Alior Banku

Alior Bank opiera swoją działalność na dostarczaniu nowoczesnych usług bankowości detalicznej i korporacyjnej. Podmioty zależne Alior Banku prowadzą działalność m.in.
w zakresie usług leasingowych, informatycznych, faktoringowych i asset managementu.

Wdrożenie mojeID pozwoliło  klientom Alior Banku na jeszcze lepsze odnalezienie się na rynku coraz bardziej zdominowanym przez usługi elektroniczne. Od teraz mogą oni korzystać z usług świadczonych online przez usługodawców z różnych obszarów gospodarki, jak np. ochrona zdrowia, ubezpieczenia, telekomunikacja, energetyka, finanse, kultura czy gry losowe.

Bankowość elektroniczna jest już standardem w codzienności wielu osób i staje się dla nich podstawą w zarządzaniu finansami. To właśnie z myślą o nich Alior Bank we współpracy z KIR wdrożył  nowoczesne rozwiązania technologiczne, które umożliwiają korzystanie z usług online jeszcze wygodniej, z jednoczesnym zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa danych osobowych użytkowników. Teraz klienci Alior Banku, po wcześniejszym potwierdzeniu swojej tożsamości za pośrednictwem mojeID, w szybki, komfortowy i intuicyjny sposób mogą korzystać z usług innych podmiotów.

Prosty i wygodny proces potwierdzenia tożsamości online

Potwierdzanie tożsamości w ramach usługi mojeID jest bardzo proste. Użytkownik na stronie konkretnego podmiotu wybiera daną usługę, która go interesuje. Następnie zaznacza mojeID, jako metodę potwierdzenia swojej tożsamości, oraz bank, który potwierdzi jego tożsamość.
W kolejnym kroku musi zalogować się do swojej bankowości elektronicznej wybranego wcześniej banku, który będzie odpowiedzialny za zdalne potwierdzenie tożsamości użytkownika. Ostatni etap to konieczność potwierdzenia przez klienta swoich danych i zaakceptowania ich przekazania do wskazanego dostawcy usług.