Artykuły i informacje na miarę 21 wieku

Blog

Właściwa ergonomia pracy tylko w odpowiednio wyposażonym biurze

Jak wiadomo, od dłuższego czasu szczególną rolę przykłada się do ergonomii pracy. Czym jednak jest to pojęcie? Sama ergonomia ma służyć zagwarantowaniu odpowiednich warunków podczas pracy, minimalizując ryzyko wypadków, jak również pogłębiania się wad wzroku i postawy. Warto również wspomnieć, iż prawidłowo zapewniona ergonomia zwiększa produktywność pracowników, jak również i ich efektywność. Na co więc zwrócić uwagę chcąc zapewnić pracownikowi ergonomiczne wyposażenie biura?

Ergonomia w biurze i jak o nią zadbać?

8-mio godzinny czas pracy w pozycji siedzącej przed komputerem może na dłuższą metę wpłynąć negatywnie na naszą postawę, wzrok, jak również zapoczątkować pojawienie się różnego rodzaju schorzeń. Z tego względu, każdy pracodawca powinien zapewnić swoim podwładnym komfortowe warunki pracy. Ergonomia w tym wypadku przejawia się w odpowiednio regulowanych fotelach, podnoszonych biurkach oraz wszelkiego rodzaju podkładkach pod mysz na nadgarstek, czy też podnóżkach na nogi. Wszelkie tego typu rozwiązania mają ułatwić nam odciążenie kręgosłupa, jak również i zachowanie pozycji wyprostowanej, w trakcie wykonywania prac zawodowych. Pod pojęciem ergonomicznego wyposażenia biura znajduje się także zachowanie odpowiednich odległości monitora od wzroku. Ułatwić nam to mogą podstawki pod monitor, a także szeroki blat biurka uniemożliwiający dosunięcie się pracownika do samego monitora.

ergonomiczne wyposażenie biura

Oczyszczacze powietrza jako narzędzie poprawiające komfort pracy

Pracując w zamkniętym biurze przez wiele godzin, w otoczeniu komputerów, jak również i monitorów oraz innego sprzętu elektronicznego, narażeni jesteśmy na kontakt z suchym, pełnym kurzu powietrzem. Co więcej, wysuszone powietrze sprawia, że na powierzchni ciała występują ładunki elektrostatyczne. Warto również wspomnieć, że suche powietrze negatywnie wpływa na nasze samopoczucie. W celu poprawy powietrza, w każdym biurze powinny pojawić się oczyszczacze powietrza usuwające drobnoustroje, pyły i kurz z tego, czym oddychamy. Ponadto tam, gdzie występuje dużo komputerów, powinny znaleźć się nawilżacze powietrza. Dzięki nim lepiej będzie się oddychać pracownikom, jak również i zniweluje się nieprzyjemne uczucie suchości. Dzięki wilgotnemu powietrzu możemy również w prosty sposób nawilżyć błony śluzowe gardła i nosa, dzięki czemu podwładni nie będą chorować.

Zadbanie o prawidłową ergonomię w miejscu pracy, każda firma może tylko zyskać! Pracownicy mający dopasowane do siebie stanowiska oraz oddychający powietrzem o dobrych parametrach wilgotności, będą chętniej pracować oraz rzadziej wybierać się na L4. 

Przeczytaj także:
Blog

Mrożonki - świetne produkty, które być może niepotrzebnie omijasz

Blog

Programy lojalnościowe dla klientów

BlogZabawa

Pompowana deska do pływania - jaka najlepsza?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.