mojeID to rozwiązanie na miarę XXI wieku, które skutecznie wypełnia lukę rynkową, jeśli chodzi o elektroniczne potwierdzenie tożsamości. Usługa dostarczana przez KIR eliminuje konieczność osobistego fatygowania się do urzędu, ubezpieczyciela, dostawcy energii, placówki medycznej czy też firmy telekomunikacyjnej. Dzięki mojeID, dopiąć umowę i podpisać niezbędne formularze możesz teraz zdalnie z własnego domu.
Wiarygodne dane drogą elektroniczną
Podstawową funkcją mojeID jest usługa cyfrowego potwierdzania tożsamości w serwisach internetowych. Tożsamość online działa na podobnej zasadzie co Profil Zaufany, z tym, że jest skierowana również do podmiotów komercyjnych. Pozwala ona na realizację wszelkich formalności, które w normalnych warunkach wymagałyby osobistej wizyty w placówce w celu uwierzytelnienia danych. Za pomocą zaledwie kilku kliknięć tożsamość zostaje w szybki i bezpieczny sposób potwierdzona. Wiarygodne dane w postaci m.in. imienia i nazwiska, numeru PESEL czy też daty urodzenia, potrzebne do zawarcia umowy lub pierwszego logowania są przekazywane do usługodawcy.
Dostawcy tożsamości
Usługa mojeID gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa związanego z przekazywaniem poufnych i wrażliwych danych. Tożsamość online dostarczają przede wszystkim banki, czyli tzw. wydawcy środków identyfikacji elektronicznej, które posiadają zweryfikowane informacje na temat danego użytkownika, a także inne podmioty będące dostawcami tożsamości.
– mojeID to odpowiedź na potrzeby sektora bankowego, usługodawców oraz samych klientów, którzy zyskają łatwy dostęp do wielu usług online – mówi Piotr Alicki, prezes Zarządu KIR.
Aktualnymi dostawcami tożsamości w mojeID są PKO Bank Polski, ING Bank Śląski, Bank Pekao. Możliwość logowania do swoich usług z wykorzystaniem tego rozwiązania dają swoim klientom PGNiG i Medicover Polska. Z mojeID można również logować się do wielu usług publicznych, przez portale administracji rządowej. Wszelkie czynności związane ze środkami identyfikacji elektronicznej realizowane są przez dostawców tożsamości na ich stronach internetowych.
– Kolejne wdrożenia produkcyjne mojeID u dostawców to dowód realizacji naszej strategii udostępniania ekosystemu zaawansowanych i bezpiecznych rozwiązań cyfrowych dla polskich firm i konsumentów – dodaje Piotr Alicki.
Jak korzystać z mojeID?
mojeID to rozwiązanie, które w praktyczny i bezpieczny sposób ułatwia życie wielu Polakom. Aby skorzystać z mojeID musimy na stronie internetowej dostawcy usługi lub urzędu wybrać opcję mojeID jako sposób logowania, o ile dany podmiot taką usługę oferuje. Następnie z listy dostawców tożsamości udostępniających mojeID wybieramy swój bank. System przekieruje nas na stronę banku, gdzie musimy wpisać swoje dane do logowania. Odbywa się to w ramach systemu banku – więc nie ma zagrożenia, że dane trafią w niepowołane ręce. Po akceptacji procesu przekazania danych system skieruje nas z powrotem do serwisu, z którego chcieliśmy skorzystać pierwotnie. To wszystko. Szybko, wygodnie i bezpiecznie.