Artykuły i informacje na miarę 21 wieku

Zdrowie

Jak wzmocnić zdrowie seniora na wiosnę?

Sezon jesienno-zimowy to okres, w którym mocno spada aktywność fizyczna, a brak stałego dostępu do promieni słonecznych ogranicza ilość przyswajanej witaminy D. Wiosną świat budzi się do życia po zimowym odpoczynku. To czas, w którym należy szczególnie zwrócić uwagę na zdrowie i aktywność seniora.

Sezon jesienno-zimowy to okres, w którym mocno spada aktywność fizyczna, a brak stałego dostępu do promieni słonecznych ogranicza ilość przyswajanej witaminy D. Wiosną świat budzi się do życia po zimowym odpoczynku. To czas, w którym należy szczególnie zwrócić uwagę na zdrowie i aktywność seniora.

Ruch to podstawa

Bardzo ważnym elementem wzmacniania zdrowia jest aktywność fizyczna. Zdecydowanie sprzyjają jej wiosenne warunki pogodowe; robi się coraz cieplej, a świat rozkwitający za oknem wręcz zachęca do odbywania spacerów. Zachowanie sprawności przez seniora jest wyjątkowo istotnym elementem zarówno zdrowia fizycznego, jak i samopoczucia. Forma aktywności powinna być przede wszystkim dostosowana do kondycji, warto jednak pamiętać, że nawet najdelikatniejsza z form będzie niosła pozytywny wpływ właśnie na kondycję zdrowotną, a więc doskwierające bóle mięśni, stawów czy kości.

Prawidłowa dieta

Wiosna to nowe możliwości w dostarczaniu witamin oraz mikro- i makroelementów pochodzenia naturalnego. Zakup świeżych owoców i warzyw przestaje być problemem, a to właśnie one powinny być podstawą zdrowej diety; doskonale podnoszą odporność. W przypadku seniorów, dla których ich rozgryzienie może stanowić kłopot, warto przygotować je na parze, dzięki czemu staną się miękkie, ale nie stracą swoich cennych wartości odżywczych. Doskonałą formą dostarczania składników mineralnych ukrytych w owocach i warzywach są także zdrowe, proste w przygotowaniu koktajle czy świeży wyciskane soki.

Profesjonalna opieka

Wzmocnienie zdrowia seniora może także wymagać wsparcia ze strony profesjonalnej kadry. Osobiste opiekunki bądź pracownicy placówek takich jak dom opieki w Warszawie zadbają o przyrządzanie odpowiednich posiłków, regularne dostarczanie niezbędnych leków i suplementów diety wzmacniających odporność czy ruch fizyczny nawet w przypadku najpoważniejszych dolegliwości. Należy także oczywiście pamiętać o regularnych badaniach nie tylko doskwierających schorzeń, ale także ogólnego stanu zdrowia; wiosna to idealny moment na wykonanie morfologii, zweryfikowanie poziomu cholesterolu czy cukru.

Podstawą wiosennego dbania o zdrowie seniora będzie więc czas spędzany na świeżym powietrzu, zbilansowana dieta oparta na świeżych warzywach i owocach oraz stała opieka medyczna.

Przeczytaj także:
DomZdrowie

Najlepszy dzbanek z filtrem? Sprawdź rozwiązanie od polskiej marki Dafi!

ZabawaZdrowie

Przepisy na świąteczne desery bez pieczenia!

Zdrowie

Wczasy zdrowotne nad morzem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.