Artykuły i informacje na miarę 21 wieku

Zdrowie

Aktywność fizyczna a dieta – jak dostarczyć organizmowi wszystkie potrzebne składniki?

Osoby aktywne fizycznie powinny szczególną uwagę zwracać na dietę. Tylko optymalne żywienie zapobiegnie niedoborom substancji odżywczych w organizmie, a jednocześnie zwiększy efektywność treningu i przyspieszy pojawienie się pożądanych efektów. W jaki sposób prawidłowo się odżywiać?

Dieta dla aktywnych fizycznie zależnie od charakteru treningów

Zupełnie inne potrzeby ma organizm osób ćwiczących wytrzymałościowo, a inne ciało aktywnych fizycznie rozbudowujących w masę mięśniową. Głównym paliwem w trakcie treningu kondycyjnego, (m.in. biegania, zajęć fitness czy jazdy na rowerze) są węglowodany. Najlepiej wybierać posiłki bogate w węglowodany o niskim indeksie glikemicznym, na przykład pełnoziarniste produkty zbożowe, świeże warzywa i owoce czy brązowy ryż. Białko pełni funkcję uzupełniającą, ale nie wolno o nim zapominać, podobnie jak o tłuszczach.

Trening siłowy wiąże się z wyższym zapotrzebowaniem na proteiny. Warto wówczas sięgać po nabiał, chude mięso, na przykład z indyka, ryby i owoce morza, ale nie przesadzać z mięsem czerwonym, które charakteryzuje się wysoką zawartością tłuszczu.

Optymalny dobór wartości energetycznej

Ważną kwestią jest optymalny dobór kalorii spożywanych w ciągu doby. Dobierając dietetyczne posiłki przy aktywności fizycznej, należy wziąć pod uwagę tryb życia, płeć oraz rodzaj i długość treningu. W przeciwnym razie organizmowi może zabraknąć substancji odżywczych, w tym białka, tłuszczów, węglowodanów oraz mikroelementów. Jeśli podaż kalorii będzie zbyt wysoka, nadmiar może się odkładać w postaci tkanki tłuszczowej.

Posiłki „okołotreningowe”

O efektywności treningu decydują przede wszystkim posiłki spożywane bezpośrednio przed i po nim. Zjedz coś około dwóch godzin przed rozpoczęciem aktywności fizycznej. Godzinę po treningu, niezależnie od jego charakteru, zadbaj o posiłek bogaty w białko, aby zregenerować mięśnie. Jeśli nie udaje Ci się przygotowywać jedzenia samodzielnie z braku czasu, pomyśl o cateringu obejmującym dietetyczne posiłki dla sportowców dostarczane do domu.

Catering dietetyczny Łódź – jakie istnieją możliwości

Jak znaleźć optymalny catering dietetyczny? Łódź, podobnie jak inne większe miasta, daje bardzo szerokie możliwości. Wystarczy wybrać cieszącego się dobrą opinią dostawcę, oferującego dietetyczne posiłki przeznaczone dla osób aktywnych fizycznie. W ofertach wiodących firm są one nie tylko pełnowartościowe, ale również naprawdę smaczne i urozmaicone!

Przeczytaj także:
DomZdrowie

Najlepszy dzbanek z filtrem? Sprawdź rozwiązanie od polskiej marki Dafi!

ZabawaZdrowie

Przepisy na świąteczne desery bez pieczenia!

Zdrowie

Wczasy zdrowotne nad morzem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.