Artykuły i informacje na miarę 21 wieku

Finanse

Jak zwiększyć sprzedaż Twojego sklepu online?

Założyć sklep internetowy może każdy, aby jednak sukcesywnie prowadzić i ciągle rozwijać swoją działalność musimy posiadać odrobinę wiedzy, chęci i czasu. Sprawdźmy, jakie są sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie online.

Promocja kluczem do sukcesu

Wielu przedsiębiorców decyduje się na założenie sklepu online, ponieważ nie jest on obarczony takimi kosztami, jak sklep tradycyjny i daje możliwość dotarcia do większej grupy konsumentów. Liczba osób, które kupują w internecie co roku zwiększa się. Zamiast stać w kolejkach, konsumenci wolą oczekiwać na swoje zakupy w domu i przy okazji nie tracić czasu, który mogliby spożytkować na przyjemności lub pracę. Mimo, że sklepy internetowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem od strony konsumentów, to ich ilość na rynku sprawia, że bez wysiłku nie będziemy generować sprzedaży, a przynajmniej nie takich, które umożliwią nam rozwój, czy nawet czasem utrzymanie firmy. Zwiększać sprzedaż możemy wieloma sposobami: prowadząc blog E-commerce, optymalizując działanie strony, czy stosując różnego rodzaju reklamy zewnętrzne.

Blog e-commerce

Wygląd i działanie to podstawa

Zacznijmy jednak od podstaw, czyli tego, jak prezentuje się i działa nasza strona internetowa. Unikalny design, który jest przejrzysty i schludny to absolutne minimum. Aby zainteresować klienta i wzbudzić jego sympatię, warto jest pomyśleć o elementach, które wyróżnią naszą stronę – będą np. nawiązywać do nazwy sklepu lub jego tematyki. Nie zapominajmy, że bardzo dużą rolę w budowaniu wizerunku i pozytywnych odczuć od strony klientów, odgrywa również kolorystyka. Tę dopasowujemy względem branży w jakiej działamy oraz klienteli, do jakiej kierujemy swoje produkty.

Wygląd to jednak nie wszystko. Nawet najpiękniejsza strona internetowa będzie mało atrakcyjna dla użytkowników, jeśli będzie wyświetlać się z błędami lub czas jej wczytywania będzie zbyt długi. Poświęćmy zatem kilka dodatkowych godzin na optymalizację, która przyczyni się nie tylko do lepszego wczytywania danych, ale również poprawi naszą pozycję w wyszukiwarce.

Blog E-commerce

Pozycjonowanie jest kluczem do zdobycia szerszego grona odbiorców. Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie działalności internetowej bez dobrze prowadzonego bloga. Na nim internauci powinni znaleźć nie tylko treści, które wpłyną pozytywnie na pozycję w Google, ale również pomogą im w dokonywaniu wyborów w Twoim sklepie, czy będą stanowiły odpowiedź na dręczące ich zapytania. Dzięki wpisom typu „Jak dopasować spodnie do marynarki?”, czy „Jakie buty na obcasie modne są w 2018 roku?”, możesz liczyć na przekierowania z Google i rozszerzanie swojego wpływu.

Opisy produktów

W zwiększeniu sprzedaży pomogą Ci również zgrabnie napisane opisy produktów. Mają one na celu nie tylko opisać podstawowe cechy produktu, ale również wytłuścić jego zalety, podkreślić funkcjonalność, czy nawet zasugerować użycie. Opisy produktów są również doskonałym sposobem na podwyższenie swojej pozycji w wyszukiwarce. Z pewnością warto zadbać o ich treść, jak i zaplanować z punktu widzenia SEO.